9.12, 16.12, wtorek godz, 13.-14.00
od stycznia poniedziałki godz. 13.00 - 14.00
sala C415
Prof. dr hab. Anna Maria Zawadzka - Kierownik Zakładu Psychologii Ekonomicznej i Psychologii Organizacji. https://www.researchgate.net/profile/Anna_Maria_Zawadzka
Bada cele i wartości w kontekście zmian społeczno-ekonomiczno-kulturowych i ich związki z dobrym samopoczuciem, szczęściem i dobrymi relacjami z innymi w różnych kontekstach społecznych (w rodzinie i pracy, organizacji) oraz u dzieci i osób dorosłych. Badania prowadzi w zespole badawczym Laboratorium Psychologii ekonomicznej i organizacji http://www.laboratorium.biz.pl/index.php/pl/start/12-laboratorium-psycho....
Awanse naukowe
2024 - Profesor zwyczajny - główne osiągnięcia - Materializm nastolatków – źródła, czynniki ochronne i pomiar konstruktu. Związki wartości i celów materialistycznych vs. niematerialistycznych i obszary zasobów ochronnych w sferze wartości i celów. Postawy wobec płci i rodzaju i skuteczność przekazów reklamowych
2008 - Doktor habilitowany, Wydział Nauk Społecznych, Uniwersytet Gdański, monografia pt. „Dlaczego przywiązujemy się do marki?“
1992 -1993 - Diploma for Tutor in Business Administration. South Bank University (Londyn), Ecole Superieure Du Commerce Exterieur (Paryż), TEMPUS 1855
1993 doktor, WSN, kierunek: Psychologia, Katolicki Uniwersytet Lubelski, Lublin, praca doktorska pt. „Kategoryzacja twarzy i figur geometrycznych – porównawcze badania uczenia się”, promotor: ks. prof. dr hab. Zdzisław Chlewiński,
Miejsca Pracy:
Uniwersytet Warszawski, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Filia w Bialymstoku
Politechnika Białostocka, Instytut Zarządzania i Marketingu
Instytut Psychologii, Uniwersytet Gdański
Pełnione funkcje
Redaktor w czasopismach:
Psychologia Ekonomiczna, Media-kultura Biznes, Current Issues in Personality Psychology, Journal of Social Research and Policy (do 2012)
Akademickie Stowarzyszenie Psychologii Ekonomicznej
Polskie Stowarzyszenie Psychologii Społecznej
IAREP - do 2008
1. Stypendium doktoranckie, Fundacja Jana Pawła II w Rzymie
2. Indywidualna Nagroda Naukowa Rektora Uniwersytetu Gdańskiego III - stopnia 2008
3.Nagroda Dziekana WNS UG za osiągnięcia naukowe (znaczący udział w dobrym wyniku parametryzacji jednostki), 2018
4.Medal Komisji Edukacji Narodowej za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania 27 lipca 2020 Minister Piontkowski
5.Srebrny Krzyż Zasługi, 1 października 2012, Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Bronisław Komorowski
6.Medal Brązowy za Długoletnią Służbę 21 lutego 2008, Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Lech Kaczyński
7. Indywidualna Nagroda Naukowa I stopnia Rektora Uniwersytetu Gdaśńkiego - 2025
Promotorka w przewodach doktorskich:
https://orcid.org/0000-0003-1350-3881
czytanie biografii ludzi, którzy zmienili świat i żywotów Świętych, czytanie książek podróżniczych i reporterskich, słuchanie podcastów publicystycznych BBC4, spacery w kontakcie z przyrodą, muzyka przede wszystkim klasyczna, koncerty na fortepian, obserwacja zachowań i praca z psami, kultury świata.
Wartości i cele a dobrostan i jakość życia w różnych kontekstach społeczych
Samoregulacja w kontekście konsumpcji - konsumpcja kompensacyjna
Uwarunkowania społeczne materializmu dorosłych i nastolatków
Postawy rodzajowe i przełamywanie steretotypów płci
Charatertystyki indywidualne związane z dobrostanem i efektywnością w pracy
Źródła aktywizm i chęci do działania na rzecz innych
Konstruowanie trawnych i rzetelnych narzędzi pomiaru
MONOGRAFIE
REDAKCJE KSIĄŻEK:
ROZDZIAŁY W KSIĄŻKACH
Lowry, T., Chaplin, L., Nairn, A., Gentina, E. Bakir, A., Cauberghe, V., Hudders, L., Hua, L. and Spotswood, F., Zawadzka, A.M. (2018) Conducting international consumer research with children: Challenges and potential solutions. In: Solomon, M. and Lowry, T., eds. Conducting International Consumer Research with Children. (pp. 346-360). New York: Routledge.
Zawadzka A.M., Skwira M., Solecka S. (2017). Równowaga w świecie materializmu i reklamy? Edukacja konsumencka i edukacja społeczna dzieci i młodzieży (str. 117-127). W: Zawadzka A.M., Niesiobędzka M. (red.). Tajemnice reklamy. O tym jak reklama wpływa na dzieci i młodzież. Warszawa: Wydawnictwo Liberilibri.
Wykłady proszone:
Konferencje międzynarodowe
konferencje krajowe (po uzyskaniu stopnia dr hab.)
