Uniwersytet Gdański wprowadził mLegitymację. Jest to elektroniczna wersja tradycyjnej legitymacji, mająca taka samą moc prawną co jej plastikowy odpowiednik (ELS). mLegitymacja, zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującymi, dostępna jest wyłącznie dla studentów.
mLegitymacja studencka działa tak, jak tradycyjny dokument. Pokazując ją na ekranie swojego urządzenia mobilnego można potwierdzić status studenta oraz skorzystać z wszelkich przysługujących ulg i zwolnień.
Mobilna legitymacja studencka jest pełnoprawnym odpowiednikiem plastikowej ELS. Nie oznacza to jednak, że znika obowiązek posiadania tradycyjnego dokumentu. mLegitymacja pełni funkcję uzupełniającą. Pozwala np. potwierdzić status studenta w sytuacji, gdy dana osoba nie ma przy sobie ELS.
Niezbędne do posiadania mLegitymacji na swoim telefonie jest zainstalowanie aplikacji mObywatel.
Najważniejsze informacje o mLegitymacji:
1. Uprawnionymi do złożenia wniosku o mLegitymację są osoby, które:
-
posiadają aktywny status studenta,
-
mają ważną Elektroniczną Legitymację Studencką (plastikową),
-
posiadają numer PESEL;
-
mają wgrane zdjęcie w Portalu Studenta;
-
a dodatkowo ich dane osobowe nie zmieniły się od czasu wydania ELS.
2. Złożenie wniosku o mLegitymację, jest możliwe, gdy student odebrał ELS z dziekanatu (na Portalu Studenta status ELS oznaczony jest jako „odebrana”).
3. mLegitymację można aktywować poprzez kod QR* pobrany z Portalu Studenta. Aktywacja mLegitymacji będzie możliwa, gdy na Portalu Studenta, w miejscu składania wniosku, pojawi się opcja „Pobierz kod QR”.
4. mLegitymacja studencka jest ważna w okresie ważności ELS. Ważność ELS potwierdza się co semestr przez aktualizację danych w układzie elektronicznym oraz umieszczenie w kolejno oznaczonych polach legitymacji hologramu.
5. mLegitymację przedłuża się co semestr. Wniosek o przedłużenie mLegitymacji zostanie wygenerowany automatycznie przez Portal Studenta pod warunkiem wcześniejszego przedłużenia ELS.
6. mLegitymacja unieważniania jest:
1) w przypadku utraty ważności elektronicznej legitymacji studenckiej;
2) w przypadku przeniesienia się studenta do innej uczelni;
3) na wniosek studenta, w szczególności w przypadku jej utraty na skutek uszkodzenia, nieprawidłowego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana.
* kod QR jest ważny miesiąc od wygenerowania